03 April 2015

Di sebabkan aku memberi maks +-5 years to go untuk membuat persediaan dan mengatur strategi, maka di sini aku akan  catatkan reminder to myself according to d early determination:

1 - Bersedia untuk hidup susah
2 - bersedia untuk hidup dalam komuniti kampung yg  biasanya "xtra care toward others"
3 - Bersedia untuk menghadapai sebarang kemungkinan pertukaran pelbagai alternative plan di saat kritikal.
4 - JIKA berniaga - Modal bkn no 1, CEKAL & SABAR adalah modal utama.
5 - JIKA berniaga - persekitaran memainkan peranan - bkn semata2 based pada minat kita TETAPI peluang yg ada di tempat itu.
6 - JIKA berniaga - Plg tandus idea pon ,sekurang2nya yg daily "Most requested by local comm".
7 - Mungkin perlukan adjustment di sana sini based pada main plan.
8 - Mengatur stategy dan planning seiring dgn perbuatan, apa yg boleh start dahulu.
9 - Bersedia untuk di cemuh, di hina serta pelbagai 'demotivated values'
10 - Berhati batu, cekal & tabah hingga ke titisan peluh terakhir bahawa kita boleh berjaya & bertapak on our own tidak kira berapa kali rebah & tersadung.
 ** Cukup untuk hari ini, ada masa aku akan tambah lagi supaya nanti menjadi ikrar diri.......Wah aku rasa sungguh bersemangat!
wp kudrat x sbyk mana.

** Nota part2:
Implementasi tidaklah semudah berkata2, berceramah or menulis artikel, dan yg paling perlu sepanjang laluan sukar itu, adalah kesabaran & ketabahan yg tinggi ( tidak boleh panik r cepat naik angin spt masa muda) wp kudrat tidak bnyk, perlukan pengurusan kemas & rapi serta diri pula perlu rajin & aktif, wp obesiti melampau, muga2 cita2 murni untuk bersama anak2 dan suami & keluarga semua tercapai dgn penuh rahmah & kasihan belas drp Allah azzawajalla, Moga2 usaha itu akan diredhoi, inSyAllh. Duit bkn segala2nya wp ianya amt penting dlm dunia hari ini, kerana usia mkin singkat & masa makin suntuk. Moga Allah sentiasa bersama, amin.

No comments:

Post a Comment